КАКВА ИСТОРИЯ!
В Leica не проектират само камери – там създават ценности, които определят стандартите във фотографията. Каква е тайната на този успех? Гениално инженерство и страхотна изработка. Резултатът? Вечни класически продукти. Удивителни иновации. Технически шедьоври.
Това е историята на една легендарна марка, която продължава и днес.
2019
ЮБИЛЕЙ КАТО ЗА КИНО
М за Кинематографи
Малко след излизането на Leica CL, вдъхновена от първата камера на Оскар Барнак, Leica отново си спомнят за големия изобретател с пускането на една лимитирана серия. Leica M10-P “ASC 100 Edition е проектирана на базата на Leica М10, но с намигване към дизайна на прототипа от 1914г. Поводът е 100 годишнината от основаването на Американското дружество на операторите (1919г, Холивуд), с което Leica отдава почит към кинематографското изкуство. Камерата излиза със специален Leica M-PL-Mount, който позволява използването на почти всички кино обективи от серията Cine PL на пазара.
2017
ЗАВЕТЪТ НА ОСКАР БАРНАК
Leica CL
Някои хора казват, че ако Оскар Барнак можеше да направи камера днес, то без съмнение щеше да е APS-C. С намигване към неговата работа, новата Leica CL ни напомня за онези ценности на търпение, упоритост и трудолюбие, за които забравяме в забързаното ни и модерно ежедневие. Толкова компактна и дискретна – една камера, която пасва на всяка ръка и намира място във всяко сърце.
2015
БЪДЕЩЕТО ПОБРАНО В РЪКАТА ВИ
Leica SL – нова генерация безогледални камери
Leica SL е въплъщение на дигиталната ера в професионалната фотография. Като представител на безогледалните системи с електронен визьор и електронен затвор, Leica SL впечатлява с гъвкавост, лекота на работа и стабилност. Универсалността на камерата се допълва от съвместимостта ѝ с обективите за останалите модели на марката.
2014
ОТВАРЯ ВРАТИ НОВАТА ФАБРИКА В LEITZ PARK 1
През май 2014, годината на кръглата 100 годишнина, Leica Camera AG отваря новата си фабрика в Leitz Park 1 в новата индустриална зона на Wetzlar – градът, където всичко започва. И в чест на юбилея компанията се присъединява и към швейцарския часовникар Valbray, за да произведе лимитирана серия за ценители на вдъхновени от Leica часовници.
2012
СЛЕДВАЩОТО НИВО
Leica М Монохром – с носталгия към миналото
Поглеждайки назад към историята, Leica M Монохром ни връща в ерата на лентовата фотография и черно-белия филм. С всички екстри на дигиталната фотография, това е една камера конструирана да ви даде усещането от създаването на автентични черно – бели изображения, кето се постига благодарение липсата на БАЕР решетка върху сензора.
2009
ЧИСТА ПРОБА ФОТОГРАФИЯ
Leica M9 – първият дигитален М с размер на матрицата 35 мм стандарт
След дигитализирането на М8, Leica изкарват на пазара наследник на модела, но с нова матрица – 35 мм стандарт и 18 МР CCD. Достойнставата на предшественика не са забравени и множество от функциите на M8 могат да се видят тук, но с този модел Leica отдава за пореден път почит към историята, доставайки усещането за работа като с 35 мм филм.
2009
МАЛКО ЧУДО
X1 е първият компактен цифров фотоапарат на Leica произведен в Германия
APS-C сензорът на този компактен фотоапарат е със същия размер като сензорите на много премиум и по-големи огледално-рефлексни камери. Въпреки високата резолюция от 12,2 МР, отделните пиксели на сензора са все още много големи, което способства за събиране на много светлина. Това гарантира нисък шум на изображението, висок динамичен обхват и точно цветопредаване. Leica X1 е с обектив с фиксирано фокусно разстояние – Elmarit 24 mm f / 2.8 ASPH. не се страхува от сравнения с професионалните камери.
2008
ОТ И ЗА ПРОФЕСИОНАЛИСТИ
Leica S2 – професионалната средноформатна камера
Leica S е изключително бърза камера благодарение на новия си 4 пъти по-бърз процесор. С компактните си размери сравними с 35мм DSLR и голяма функционалност, Leica S поставя нови стандарти в средноформатния сегмент. По желание, Leica S-обективите могат да бъдат оборудвани с централен затвор, разработен и конструиран от Leica Camera AG. Тази алтернативна опция предлага на фотографите по-голяма свобода при работа. Всички компоненти на S са ефективно защитени срещу прах и влага и предлага на потребителя си пълна сигурност на цялата система.
2006
РЕСПЕКТ
Leica M8 е първият цифров M модел на марката
Leica M8, първият цифров M, с 10.3-МР CCD сензор. Всички поколения Leica M-обективи могат да бъдат монтирани на камерата. Визьорът показва светещи рамки отнасящи се към шест фокусни дължини: 24 и 35 мм, 28мм, 90 мм и 50 и 75 мм. С размер 18×27 мм, сензорът на Leica M8 е по-малък от обичайния 35-мм формат или с други думи кроп фактор х1,33.
1996
ДВЕ В ЕДНО
Leica R8 обединява аналогова и цифрова фотография
Огледално рефлексна камера с микро – процесорно управление. По-късно – през 2004г. с този модел Leica прави възможно (чрез DMR – Digital Module R) свалянето на задния капак на камерата и поставянето на дигитален модул със CCD сензор, което превръща Leica R8 / R9 от филмова в цифрова камера. Няма друга система в света, която да предлага такава хибридна иновация.
1996
S Е ЗА СЕРИОЗЕН
S1: първата дигитална камера на марката
Първата дигитална камера на Leica използваща принципа на плоския скенер за създаване на изображение с резолюция 5140 x 5140 px. Поради сравнително дългото време за сканиране, камерата е проектирана за създаване на висококачествени репродукции за нуждите на архивисти или в музеи, и др. S1 може да се използва с Leica R- и M-обективи, и позволява ползването на обективи на други марки, чрез монтиране посредством адаптер.
1984
РЕНЕСАНС НА ГОДИНАТА
Leica M6 съживява телеметричния визьор
Първата успешно интегрирана TTL система за измерване на светлина с LED индикатори във визьора – всичко това в класическо Leica M тяло. М6 е предвестник на години на възраждане за Leica моделите с телеметричен визьор, в свят доминиран от огледално-рефлексни камери.
1968
РЕВОЛЮЦИЯ ПРЕЗ ’68
Leicaflex SL е сензация по целия свят
Този модел е първият в света огледално-рефлексен фотоапарат с точно дефинирана зона, представляваща микропризма видима във визьора, спомагаща за измерването в спот режим, при използването на микро, макро, стандартни и дългофокусни обективи.
1954
M КАТО „КРАЙЪГЪЛЕН КАМЪК“
Leica M3 е въплъщение на M системите и до днес
Изцяло новата конструкция на камерата включваща оптичен визьор с далекомер и автоматична компенсация за паралакс, като автоматично показва ярки рамки отнасящи се към фокусни дължини – 50, 90 и 135 мм. Като допълнителен акесесоар към гнездото за светкавица може да бъде прикрепен експонометър. Навиването на филма също става много по-лесно, чрез подмяната на навиващия бутон с лост за бързо превъртане. Leica M3 е референтният модел за всички M-камери, конструирани и до днес.
1932
ПО-ДОБРО ФОКУСИРАНЕ
Leica II с вграден далекомер
Оскар Барнак прави решителна стъпка напред, като интегрира далекомер (телеметър), съчетан със сменяеми обективи на резба М39. Тези характерни черти на Leica се запазват за всички камери със сменяеми обективи и далекомер до 1957 г. По това време за камерите на Leica са налични седем модела обективи, проектирани от Макс Берек.
1925
СЕРИЯ ОТ УСПЕХИ
Leica I официално пред публика
Изтънчената и подобрена версия на камерата на Барнак влиза в серийно производство под името Leica (Leitz Camera) и е представена на обществеността през март 1925 г. на пролетния панаир в Лайпциг. Моделът е с вграден сгъваем обектив – Leitz Anastigmat 50 mm f / 3.5, проектиран от Макс Берек. Скоро след това на обектива е дадено ново име – Elmax (Ernst Leitz, Max Berek). През същата година Берек използва нов тип оптично стъкло за своя дизайн на Elmar 50 mm f / 3.5 – обектив, който се очакваше да стане световно известен като самата Leica.
1914
ГОЛЕМИЯТ БУМ – НАЧАЛОТО
Оскар Барнак изобретява Leica-Ur
Изобретяването на първият, напълно функционален прототип на революционно нов фотоапарат за 35-мм перфорирани филми е завършен от Оскар Барнак през март 1914 година. Капачката се завинтва към обектива, което предотвратява пропускането на светлина при пренавиване на филма. Камерата има изцяло метален корпус, сгъваем обектив и фокален затвор. Ur е първата камера, която не позволява повторно сработване на затвора, ако не е превъртян филма (т.е. двойна експозиция). Камерата заема своето място като крайъгълен камък в историята на фотографията под името „Leica – Ur“.